Terapeutisk kålpudding

Som en furie har jag fräst kål, hackat lök och kryddat färs. Förtvivlat har jag packat ner allt i en form. Undrar om den känns på smaken. Sorgen. Fick reda på att min farmor gått bort i kväll. Hon bodde i München. Nu känns avståndet till släktingarna där väldigt stort. Kanske hade det känts bättre om jag hade bakat lite bröd istället. Eller inte.

Jag hittade kålpuddingreceptet på kokaihop.se . Nu är i alla fall morgondagens middag klar.

2 responses to “Terapeutisk kålpudding

  1. Beklagar sorgen! Ska testa göra kålpuddingen när tid finns. Har nog aldrig smakat det.

    • Tack Samina! Jag kan rekommendera kålpuddingen. Jättegott. Servera gärna lingon till. Man kan ha brunsås och potatis också om man vill. Jag tycker inte det är helt nögvändigt.

Kommentera

