Dubbelt upp i helgen

Två restaurangbesök på en helg hör inte till vanligheterna i min värld. Men så blev det i helgen som gick. Först en avtackning av en kollega som jag jobbat med i tolv år. Tufft! Vi var ett gäng som gick till Studion vid Munksjön. Det blev en himla trevlig kväll med god mat. När man är ute så här blir det ju inte alltid att man kan eller hinner fotografera. Ankconfiten blev utan bild. Den var läcker, även om den råstekta potatisen som serverades till var lite väl mycket stekt/friterad. Men ankan var finfin. Aiolin till var också god. När det gällde grönsaker blev det ett par sallatsblad till det hela. Tycker jag är lite torftigt. Jag gillar mycket grönsaker till min mat.

cremebruleeMen se, den fina creme bruléen blev hjälpligt förevigad. Tror bestämt det var den godaste i sitt slag som jag någnsin ätit.

På lördagskvällen bjöd jag ut familjen för att äta mongolisk barbeque på Resaturang Soya. Kommer ihåg när de öppnade för en herrans massa år sedan. Då var den här typen av bufféer ovanliga. Mycket spännande. Idag känns det inte lika ovanligt, men det absolut lika gott. I synnerhet som man har lärt sig att inte äta allt, allt, allt, utan plockar det man är mest sugen på. Såsom en massa fina räkor. Kvällen blev kanonbra.

Kommentera

