Några matbloggar som inspirerar mig

Fick en fråga om tips på svenska matbloggar från en av mina fina, mer långväga bloggläsare. Jag ska verkligen inte påstå att jag läser så många bloggar. Och inte på långa vägar så mycket som jag skulle vilja hinna med. Men jag håller ett öga på ett gäng bloggar via min rss-feed. Jag är dålig på att kommentera, mest på grund av att jag nästan endast läser via min iPhone och det är ofta krångligt att både skriva och få igenom sin kommentar. Men, slut på bortförklaringar, här är några bloggar som jag gillar just nu, helt utan inbördes ordning. Någon gillar jag för att den är rolig, någon för sin matinriktning, en annan för de fina bilderna, en för intressanta texter och någon för sin attityd.

DSC_0634 (1)

Smaskens

Kinnas blogg – mormors mat 

Hobbykokken (norsk)

Pickipicki

Moma’s kitchen

Öhmans mat och vin

Kryddburken

Nordefors

Matgeek

Matälskaren på Taffel 

Gittos mat (på Taffel)

I mitt franska kök

Mezehouse

Spisat.se

Kryddburken

Salt & Peppar

Kardemummagumman

Anette Rosvall (Husmorsorna)

I Nadjas kök

Flera av dessa bloggare har varit med och gjort bloggreceptboken. Där finns tips på ännu fler trevliga bloggar.

6 responses to “Några matbloggar som inspirerar mig

  1. Bättre sent än aldrig, men jag såg just detta. Stort tack för att du länkar till oss!

  2. Tack för den fina komplimangen! Såg först nu att du länkat till mig. Ha en underbar helg!

  3. Bra lista här och tack för länkningen =)

  4. Tyska bloggar? Oj, tanken har inte ens fallit mig in…
    Letar ju recept på vissa tyska receptsaiter men annars är det tunt. Kanske ska surfa runt lite så jag kan tipsa dig sen 😉

    Nej, nu måste jag gå och duscha Sanna vår Cockerspaniel som rullat sig

    i bajs för andra ggn den här veckan :-((((( Önskar att jag kunde prata lite förstånd med henne för hon gillar inte att duscha! Tur att hon inte gör det allt för ofta..

    Ha det bra/
    Petra

  5. Kul!! Satte genast igång att surfa runt på härliga sidor. Tryckte ut ett recept på Havrekyssar från Nadjaskitchen.se. Lättgjorda krispiga kakor i muffinsform hoppas jag. Momas och Pickipicki har jag just hittat till men de andra var nyheter. Kul, kul… Har jag redan skrivit det 😉

    Har ju en grön fas med mkt basiska smoothies och veg tillbehör till maten. Just jordärtskocka och rödbeta är favoriter den här veckan. Snart är det vår!!
    Varma hälsningar
    Petra

    • Hej Petra! Det finns förstås hundratals bloggar till, men man hinner ju inte titta in hos alla! Har du några tyska bloggar du kan rekommendera?
      Jag gillar också jordärtskocka (och kronärtskocka) – använder det för sällan, bara. Grönt behövs nu på vintern, ger bra energi. 🙂 /Veronika

Kommentera

