Testar Maldons smaksatta flingsalt

Här testas Maldons flingsalt! Jag fick prover (för ett tag sedan) och kan säga att alla saltsorter var goda.

IMG_5477

DSC_0848

En plåt full med grönsaker, dressade med flingsalt med provençalska örtkryddor och olivolja.

DSC_0850

En plåt med kycklingben, rubbade med flingsalt med bbq-smak samt smör. Jag lade också på lite färsk rosmarin.

DSC_0851

En plåt potatisklyftor med salt och olika sorters peppar samt lite rapsolja.

Jag hällde upp saltet med provensalska kryddor och ställde på bordet och det passar till mycket som lite extra piff.

Den fjärde sorten med vitlök och rosmarin har jag inte bild på, och har inte använt så mycket eftersom jag inte är så förtjust i torkad vitlökssmak.

Saltet med pepparsorter var jättegott, men jag är lite undrande inför de hela grönpepparkornen. För om man krossar allt innan man använder saltet tappar man ju meningen med flingsaltet? Jaja, goda var alla sorter i alla fall. Välj din favorit!

Grönsaker och potatis fick stå i ugnen 20 minuter i 225 grader varm ugn. Kycklingen fick stå lite längre.

 

 

Kommentera

